IGK 2011

W chwili obecnej moja ścieżka kariery zawodowej (a także akademickiej) nie ma nic wspólnego z programowaniem gier. Od roku nie zajmowałem się również pracą nad amatorskimi projektami z dziedziny elektronicznej rozrywki. Przestałem również śledzić portal gamedev.pl oraz forum dyskusyjne, będące jego integralną częścią. Aby ponownie poczuć atmosferę towarzyszącą spotkaniom tego community, zdecydowałem się wziąć udział w VIII edycji Ogólnopolskiej Konferencji Inżynierii Gier Komputerowych, która miała miejsce w Siedlcach w dniach 26-28 marca.

W porównaniu z poprzednim rokiem, ilość prelekcji zmalała mniej-więcej dwukrotnie. Z tego powodu zarzucono znany z wcześniejszej edycji pomysł prowadzenia jednocześnie dwóch sesji wykładowych. W dodatku poziom części z przedstawionych prezentacji również nie był najwyższy – najczęściej brakowało informacji ściśle technicznych.

Pierwszego dnia mieliśmy okazję wysłuchać prelekcji na temat języka skryptowego lua. Następnie przedstawiciel Qubic Games przedstawił istotę inicjatywy independers, ułatwiającej młodym zespołom programistów proces developmentu oraz sprzedaży pierwszych komercyjnych produkcji. Prelegent zarysował również sytuację na rynku aplikacji mobilnych, a w przerwie gorąco zachęcał do zapoznania się z nowym iPadem :) Podobnie jak w zeszłym roku, wykład przedstawiciela The Farm 51 został odwołany.

Drugiego dnia konferencji Gynvael opowiadał na temat bezpieczeństwa oprogramowania. Na prostych przykładach pokazał nam, jakich konstrukcji językowych należy wystrzegać się podczas tworzenia gry, aby zmniejszyć jej podatność na ataki. Reg wraz z Dabem opowiadali na temat wad programowania obiektowego, optymalizacji kodu C++ oraz modnego ostatnio w społeczności twórców gier podejścia DOD. Udany był także wykład na temat możliwości wykorzystania systemów dialogowych w grach, poprowadzony przez jednego z przedstawicieli koła naukowego Polygon z PW. Za mniej interesujące uważam prezentacje na temat silnika Ogre 3D, porównania języka html 5 z możliwościami technologii Flash oraz prezentacja przedstawiciela Techlandu omawiająca techniki mapowania wypukłości. Zwieńczeniem drugiego dnia konferencji był tradycyjny konkurs wiedzy programistycznej, którego zwycięzcą został Xion.

Niestety w tym roku nie mogłem uczestniczyć w najważniejszym wydarzeniu trzeciego (ostatniego) dnia konferencji, jakim jest konkurs zespołowego programowania gier COMPO. W zeszłym roku była to dla mnie najciekawsza i najbardziej zapadająca w pamięć część IGK. Brzuch niemal rozbolał mnie ze śmiechu ;) Zważywszy na doborowe towarzystwo, przypuszczam że tym razem musiało być co najmniej równie zabawnie :)

Z ciekawostek warto wspomnieć, że jeden z zespołów (którego osią byli pracownicy warszawskiej Polidei) planował stworzenie produkcji na urządzenia działające pod kontrolą systemu Android. Zaskoczyła nas również zmiana dotycząca uczelni, która nas gościła. Akademia Podlaska obecnie nosi nazwę Uniwerstytetu Przyrodniczo-Humanistycznego. Dla czytelnika pozostawiam rozstrzygnięcie, czy kierunki studiów, takie jak na przykład informatyka należą do nauk przyrodniczych :)

Dzięki wszystkim za uczestnictwo i dobrą zabawę, fajnie było znów się z Wami spotkać! Do zobaczenia za rok!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: