Zjazd Twórców Gier 2010

Planowałem przygotować dłuższy wpis, ale braki czasu i motywacji nakłoniły mnie do zmiany decyzji. Aktualnie liczba wpisów na blogu o statusie „szkic” (rozpoczęte, nie przeredagowane) przewyższa ilość opublikowanych, dlatego zamiast dodawać nowego „drafta” z nadzieją że kiedyś zostanie on poprawiony i umieszczony na stronie, zdecydowałem się ograniczyć do napisania krótkiej notki.

Mój oryginalny kubek :)

W dniach 15-19 Lipca miałem przyjemność uczestniczyć w konferencji „Zjazd Twórców Gier”, która w tym roku miała miejsce w Gdańsku. Pomimo karygodnych braków organizacyjnych, imprezę uważam za niezwykle udaną. Większość wykładów była bardzo interesująca, prelegenci przygotowani i kompetentni. Szczególnie zapadły mi w pamięć wystąpienia Michała Marcinkowskiego, który opowiadał o procesie tworzenia nowej gry Link-Dead (następca Soldata), oraz zespołu Ether Fields, których programista dokonał w ostatnich latach rzeczy absolutnie nieprawdopodobnych (zazdroszczę Mu pasji i zaangażowania).

W odróżnieniu od corocznej konferencji IGK (Inżynierii Gier Komputerowych), ZTG bardzo ułatwiało integrację uczestników. Udało mi się poznać wiele fajnych osób, którzy do tej pory byli mi znani jedynie pod postacią „nicków” na forum gamedev.pl, a także przedstawicieli środowiska middleware oraz demosceny.

Co ciekawe, w akademikach, w których zostaliśmy zakwaterowani, nie mieliśmy dostępu do internetu. Dlatego zamiast komentować zjazd na forum warsztatu, robiliśmy to bardziej prymitywną metodą – w sposób werbalny :) Zdecydowanie ułatwiło to nawiązywanie nowych znajomości i pobudziło ciekawe dyskusje (na IGK integracja ogranicza się głównie do lan-party oraz wspólnych posiłków, tutaj spędzaliśmy na rozmowach właściwie każdą wolną chwilę).

W celu zapoznania z dalszymi informacjami, dotyczącymi zjazdu, warto zapoznać sie ze stroną ZTG, relacją na portalu VictoryGames oraz relacją na blogu Adama „Rega” Sawickiego.

Na koniec chciałem pochwalić się widocznym na zdjęciu, jedynym i niepowtarzalnym kubkiem ZTG z wydrukowaną odwrotnie etykietą (wszystkie pozostałe kubki nie mają tego buga).

Było super, do zobaczenia za rok!

1 comment
  1. Tdc said:

    Faktycznie było fajnie. Szkoda, że nie zdecydowałeś się na pełną relację ;) Ja mam z resztą ten sam problem, miałem zrobić dużą relację i nie zrobiłem ;) No ale ja jestem usprawiedliwiony bo w międzyczasie udało mi się wygrać demo compo ;)

    A co takiego nieprawdopodobnego zrobił programista z Ether Fields ?

Skomentuj

