IGK 2010

IGK jest coroczną konferencją poświęconą tworzeniu gier komputerowych, organizowaną przez koło naukowe „genbit” Akademii Podlaskiej. Przez dwa dni prowadzone są wykłady, trzeciego odbywa się zespołowy konkurs programistyczny. Oczywiście do napisania jest gra. Zadanie nie jest proste – przez około 7 godzin w niewielkim zespole należy stworzyć grywalną produkcję, nawiązującą do ustalonego wcześniej (drogą głosowania) tematu. Dodatkowe utrudnienie stanowi fakt, że część drużyn składa się z profesjonalistów, mających spore doświadczenie zawodowe w programowaniu gier (i nie tylko).

W tym roku po raz pierwszy udało mi się wyjechać na IGK i zdecydowanie nie żałuję! Nawet nie przypuszczałem, że będę bawił się tak dobrze i w tak doborowym towarzystwie – z pewnością pojawię się również w przyszłych latach :)

O moim euforycznym nastawieniu może świadczyć fragment komentarza, jaki dodałem na blogu Rega:

To było moje pierwsze IGK, nawet nie spodziewałem się że to taka super impreza, od miesięcy się tak nie uśmiałem, a poziom gier na compo (zwłaszcza dwóch zwycięskich) zdecydowanie przerósł moje oczekiwania :) Jeśli ktokolwiek zastanawia się, czy jechać na przyszłoroczną konferencję, to ja radzę, żeby się natychmiast przestał zastanawiać. Zdecydowanie warto!

Galeria zdjęć z IGK < moja galeria zdjęć z IGK

Polecam również relacje (najczęściej znacznie bogatsze merytorycznie od tej notki) oraz galerie zdjęć Rega, Xiona, Tanatosa, oraz Koshmaara. Można je znaleźć poprzez
news na stronie gamedev.pl – materiały o IGK. Zostały tam również udostępnione referaty oraz zamieszczono link do dyskusji na forum.

Pragnę podziękować wszystkim za świetną atmosferę towarzyszącą całej konferencji, a w szczególności naszej drużynie z Compo „Klapek z prawej nogi”, a więc: Dabowi, Netrixowi oraz oczywiście współlokatorowi z hotelu Tanatosowi. Jesteście super ;)

Na koniec mała wskazówka dla studentów: koła naukowe waszej uczelni mogą opłacić nie tylko koszty udziału w konferencji, ale również hotel i wyżywienie, więc warto się dogadać co do zwrotu kosztów.

Skomentuj

