Marcowe „one week compo”

Na Warsztacie (www.gamedev.pl) co mniej-więcej miesiąc organizowany jest niekomercyjny konkurs dla programistów gier o nazwie „COMPO”. (Dla uściślenia: jednokrotnie odbyła się edycja ze sponsorami i nagrodami, innym razem gra, która zwyciężyła wakacyjną edycję, została potem sprzedana. Zazwyczaj jednak motywacją do pisania prac jest po prostu chęć stworzenia czegoś ciekawego).

Tym razem na napisanie gry mieliśmy tydzień czasu. Prace można ściągnąć stąd: compo edycja 102 Narzucony temat – „gra heavymetalowa”. W tej edycji moja praca (której zrzuty ekranu można podziwiać poniżej) nie została doceniona przez innych uczestników (tradycyjnie prawo głosu mają tylko osoby, które nadesłały prace. Co prawda uzyskała miejsce na podium, jednak pozostałe dwie prace również mogą pochwalić się tym osiągnięciem :) Zwyciężył Oti i jego klon Guitar Hero (szacunek za bardzo ładny pixelart).

Co do mojej minigierki – czytelnikom pozostawiam decyzję, czy jest ona warta uwagi, czy raczej przemilczenia. Zasady są proste – zmiażdżyć jak najwięcej patyczakowatych ludzików, poprzez zrzucanie na nich ciężkich, metalowych bloków.

W planach miałem jeszcze dorobienie animowanej krwi, listy zadań do wykonania w trakcie rozgrywki, dogranie dźwięków i wymianę grafiki. Nie udało mi się znaleźć na to czasu – pamiętajcie, że tworzymy nasze prace w czasie normalnego tygodnia – wypełnionego „poważniejszymi” zajęciami (w moim przypadku są to studia + programowanie: własnych oraz równocześnie zewnętrznych, zleconych projektów).

Zachęcam do udziału w kolejnych edycjach konkursu! Tak naprawdę nie liczą się umiejętności, tylko uczestnictwo: zaprojektowanie oraz implementacja pomysłu w wyznaczonym limicie czasowym (zapewniam że nie jest to łatwe, jeśli limit czasowy został ustalony na dwie godziny, jak to ma nieraz miejsce). Bywały już nieraz prace pisane w konsoli, więc właściwie każdy, kto ma jakieś pojęcie o programowaniu może wystartować! Zachęcam zatem do przeczytania regulaminu i oczekiwania na kolejną edycję (czas trwania jest chyba zaplanowany na 2 albo 3 godziny – tym lepiej: im krótsze compo, tym zabawa lepsza i emocje większe).

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: