The meaning of life

Jako dziecko przez pewien czas zadawałem sobie pytanie – jaki jest sens i cel życia? Ponieważ byłem bardzo młody i głupi (teraz jestem już po awansie na wyższy stopień: młody i glupi :), więc moje poszukiwania nie były specjalnie głębokie i intensywne i właściwie zakończyły się, kiedy nauczyłem się obsługiwać Visual Studio (w gimnazjum byłem moooocno wkręcony w programowanie – wówczas jeszcze raczej voodoo programming ). Nowe hobby (z czasem coraz bardziej wypierające granie na komputerze) zajmowało po prostu na tyle dużo czasu, że okresy nudy zdarzały się coraz rzadziej. Okresy refleksji również (refleksje gimnazjalisty? To musiało być „głębokie” ;)

Niemniej jednak pytanie pozostawało bez odpowiedzi i przypominało o swoim istnieniu od czasu do czasu. Czy przez tyle lat znalazłem odpowiedź? Oczywiście – i to nie jedną. Myślę jednak, że najciekawszą odpowiedź potrafią dostarczyć osoby, które… umarły. One jako jedyne mają szerszą i znajdują się [bądź znajdowały] w stanie świadomości, który pozwalał pojąć odpowiedź na tytułowe pytanie.

Ze zmarłymi można skontaktować się na różne sposoby. Jedne z nich są bardziej bezpieczne, inne mniej. Jedne są bardziej wiarygodne, inne mniej. Sceptycy powiedzą, ze każdy z tych sposobów to „ściema” i „robienie ludzi w balona dla kasy”. Jako osobie od niedawna wierzącej w Boga, życie pozagrobowe i istnienie rzeczywistości pozazmysłowej, trudno mi przyjąć takie wyjaśnienie. Dlatego też wszelkie materiały dotyczące NDE (opuszczenie ciała fizycznego przez ciało eteryczne [„duszę”], mające miejsce np podczas śmierci klinicznej) uważam za szczególnie interesujące.

Temat przez lata poruszany był wielokrotnie w literaturze, sztuce. Na początek polecam jednak sięgnąć (na początek) po nieco bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie niż tradycyjna książka. Zachęcam do obejrzenia filmu „Życie po życiu” („Life after Life”) z Raymondem Moodym (jednym z współczesnych badaczy NDE). Dokument zawiera wypowiedzi sześciu osób, które przeżyły NDE. Starają się one przekazać nam opis samego doświadczenia i opowiedzieć o wartościach, jakie są w życiu naprawdę istotne.

Mozna go obejrzeć za darmo tu: link1 lub (po zalogowaniu) tu: link2. Jeśli linki wygasną, polecam zamiast oglądania po prostu przeczytać „Życie po życiu”, „Życie przed życiem” (tej jeszcze niestety nie czytałem) i inne.

Skomentuj

